Het taalonderwijs binnen TCLA is gekoppeld aan de taalcompetenties die nodig zijn om onderwijs in het Spaans te volgen en om de geleerde competenties die bij deze studie behoren, in de samenleving uit te oefenen. Bij het taalvaardigheidonderwijs wordt aandacht besteed aan de volgende vaardigheden: luisteren, spreken, lezen en schrijven. De grammatica heeft hierbij een belangrijke rol. Tegelijkertijd wordt gewerkt aan de systematische opbouw en uitbreiding van een basiswoordenschat.
Rooster
N.b.t.m.
N.B. Groepsindeling wordt gemaakt n.a.v. inschalingtoets (datum nader bekend te maken)
Onderwijsvorm
Hoor- en werkcolleges. Zelfstudie.
Leerdoelen
Het ontwikkelen van taalcompetenties gerelateerd aan de drie disciplines binnen de opleiding: luisteren A2, lezen A 2, spreken A1, schrijven A1. Meer informatie hierover op http://www.let.leidenuniv.nl/talengids/ert.pdf
Literatuur
Lourdes Miguel en Neus Sans. Rápido: Libro del alumno; Cuaderno de ejercicios. Intertaal Amsterdam, Nederlandse versie. ISBN: 90-5451-4302.
Toetsing
Schriftelijke opdrachten, computeronderwijs (Hologram), mondeling en schriftelijk tentamen met gesloten en open vragen. Herkansing: alleen mondeling en schriftelijk tentamen aan het eind van het volgende semester.
Informatie
Dr. P. González, tel: 071 5272054 of e-mail: p.gonzalez@let.leidenuniv.nl
Blackboard/webpagina
Blackboard geeft informatie over het college, het collegerooster en het tentamenrooster. Bovendien, zullen wekelijkse handouts en oefeningen via Blackboard worden aangeboden