Studiegids

nl en

Integrated Korean 2: schrijfvaardigheid

Vak
2008-2009

Dit college is gericht op het vergroten van de schrijfvaardigheid waarbij aandacht wordt besteed aan de verschillende aspecten van het schrijven van een tekst: opbouw en structuur van een tekst, woordkeus, stijl, spelling en grammaticaal correct fomuleren. De onderwerpen vari?n geleidelijk van een korte memo’s tot een betoog over actuele zaken. Iedere week wordt een opstel over het besproken onderwerp uit het leerboek (zie Literatuur) ingeleverd. Studenten corrigeren hun eigen werk, waardoor inzicht ontstaat in de ontwikkeling van het eigen schrijfproces. Daarnaast maken studenten werkelijks zinnen met belangrijke woorden ter uitbreiding van vocubulaire.

Rooster

Maandag van 13:00u. tot 15:00u.
zie ook: www.letteren.leidenuniv.nl/koreaans/studenten/studieplanning.jsp

Onderwijsvorm

werkcollege

Leerdoelen

  • Het verwerven van inzicht in schrijfproces
    • Het vermogen om eenvoudige, samenhangende, eigentijdse teksten schrijven over eigen ervaringen, indrukken en over onderwerpen m.b.t. eigen interessesfeer en belangen. – Het uitbreiden van de actieve en passieve woordenschat. Drempel-/Uitzichtfase van

Onafhankelijke gebruiker: CEFR tussen B1 en B2.

Literatuur

P.J.Park, J.Y. Kwak, e.a.: Korean Composition , Honolulu 2002

Toetsing

  • wekelijkse opstelopdracht (50% van het eindcijfer). – schriftelijk tentamen over de behandelde leerstof aan het eind van het semester (50% van het eindcijfer).

Informatie

Docent: m.s.chi@let.leidenuniv.nl , of kamernr. 105 op het Arsenaal. (spreekuur:13:00-14:00u, donderdag)

Aanmeld- en inschrijfprocedure colleges en tentamens: www.letteren.leidenuniv.nl/koreaans/studenten/aanmeldingsprocedure.jsp

Blackboard/webpagina

nvt