De student kan de onderwerpen in de Informatiestructuur benaderen vanuit verschillende onderzoeksgebieden in de taalkunde (syntaxis, semantiek, prosodie) sub: a. de verschillen en overeenkomsten tussen termen (en hun definities) in de Informatiestructuur kunnen benoemen. b. de behandelde concepten van de Informatiestructuur kunnen herkennen in een andere taal dan het Nederlands of Engels.
De student kan de in de vakliteratuur opgedane kennis toepassen op nieuwe vraagstukken. sub: a. een taalkundig artikel uit de eerste hand kunnen samenvatten b. een artikel helder kunnen presenteren aan medestudenten (binnen een bepaalde tijd) c. een originele, beantwoordbare onderzoeksvraag of probleemstelling kunnen formuleren
Rooster
Raadpleeg hier het rooster.
Onderwijsvorm
Werkcollege
A la Carte- en Contractonderwijs
Belangstellenden die deze cursus in het kader van Contractonderwijs willen volgen (met tentamen), vinden hier meer informatie over kosten, inschrijving, voorwaarden etc.
Dit college is niet beschikbaar voor A la carte onderwijs.
Literatuur
Wordt op college bepaald
Toetsing
In de beoordeling zullen meetellen: een afsluitend werkstuk, de presentatie van een artikel en de presentatie van een verschijnsel gerelateerd aan IS in een andere taal.