Studiegids

nl en

Focus 1+2: Introduction to Japanese religion

Vak
2008-2009

Het doel van dit college is tweeledig. Ten eerste wil het de studenten vertrouwd maken met de bronnen c.q. data die het mogelijk moeten maken de Japanse religie te bestuderen. Ten tweede wil het college enige benaderingen introduceren en voorbeelden geven van de discussies binnen het vakgebied van de Japanse religieuze studi?

Rooster

zie: rooster

A la Carte- en Contractonderwijs

Belangstellenden die deze cursus in het kader van A la carte onderwijs willen volgen (zonder tentamen), vinden hier meer informatie over kosten, inschrijving, voorwaarden etc.

Belangstellenden die deze cursus in het kader van Contractonderwijs willen volgen (met tentamen), vinden hier meer informatie over kosten, inschrijving, voorwaarden etc.

Leerdoelen

Het college beoogt een inleiding te zijn tot de studie van de Japanse religie. Door middel van enige kern-themas zal de student gestimuleerd worden na de te denken over discussies die op het vakgebied spelen en zo een introductie krijgen tot het gebied zelf. Daarnaast introduceert het college de belangrijkste bronverzamelingen en methoden en technieken die nodig zijn om zelfstandig onderzoek te kunnen uitvoeren.

Literatuur

Een cursusbeschrijving met de opbouw en inhoud van de colleges, de verplichte literatuur en een overzicht van wat van de studenten verwacht wordt, ligt ter inzage op het instituut. Aanvullende literatuur, hand-outs, verdeling referaten en inhoud werkstukken worden op college geïntroduceerd en besproken.

Toetsing

Aanwezigheids element (aanwezigheid, deelname en wekelijkse opdrachten) (30%)
Analytisch element (analytisch paper 1000-1500 woorden) (20%)
Onderzoeks element (paper 2000-2500 woorden) (30%)
Summative element (20%)

Informatie

Bij de docent: H.van.der.Veere@hum.leidenuniv.nl

Dit vak kan als onderdeel van het keuzepakket Japanse studies gevolgd worden.

Aanmeld- en inschrijfprocedure colleges en tentamens: www.hum.leidenuniv.nl/japans/studenten/aanmeldingsprocedure.jsp

Blackboard/webpagina

Blackboard: nee
Active media: ja