Dit college geeft theoretische verdieping op twee gebieden van de marketing theorie die voor studenten van Geesteswetenschappen interessant zijn: non-profit marketing en internationale marketing. Bij het eerste onderwerp wordt ingegaan op de veelal complexe positie van niet-winstgerichte instellingen (waaronder die van de overheid) die desalniettemin ook marktgericht kunnen werken. Dit betreft organisaties als musea en toneelgezelschappen, instellingen in het onderwijs en de zorgsector en overheidsdiensten voor wie een goede relatie met het publiek essentieel is.
Bij het onderdeel internationale marketing richt de aandacht zich op het internationale bedrijfsleven – zoals Nederlandse bedrijven die werken in het buitenland en buitenlandse bedrijven die zich in ons land hebben gevestigd. Onderwerpen die hierbij worden behandeld zijn landenvergelijkingen, entreestrategie, internationale marketing strategie en cross cultural marketing
Toegangseisen
Om te kunnen starten met dit vak moet je het basisvak Marketing hebben gehaald.
Rooster
Het rooster wordt gepubliceerd op de site van PraktijkStudies.
Onderwijsvorm
werkcolleges
Leerdoelen
kennis en begrip van de specifieke kenmerken van internationale en non-profit marketing;
kennis en begrip van de tegenstellingen binnen de non-profit management literatuur en tussen de doelstellingen van non-profit en profit organisaties.
Literatuur
Wordt later bekend gemaakt.
Toetsing
Wordt later bekend gemaakt.
Informatie
Bij het secretariaat PraktijkStudies .
Aanmelding
Aan het eind van het eerste semester krijg je bericht van het secretariaat over aanmelding.