Toegangseisen
Niet van toepassing.
Beschrijving
Het doel van dit vak is de voordelen aan te tonen van het toepassen van een systematische en analytische aanpak van besluitvorming in marketing.
Leerdoelen
Aan de hand van realistisch marketing vraagstukken, zullen studenten in staat zijn de 4 marketing principes te duiden in correcte terminologie
Aan de hand van de output tabel van een marketing model, zullen studenten in staat zijn:
de resultaten te interpreteren
management suggesties voor te stellen
Aan de hand van een realistisch marketing vraagstuk, zullen studenten in staat zijn:
een marketing onderzoek te ontwikkelen
Verschillende databronnen te vergelijken
Verschillende marketing methoden te vergelijken
Aan de hand van voorbeelden in de practica, zullen studenten in staat zijn data te analyseren voor gelijkaardige marketing vraagstukken.
Rooster
Het rooster is te vinden via de LIACS website.
Zie voor het meest actuele rooster en de zalen SIN-online van de Erasmus School of Economics.
Onderwijsvorm
Hoorcollege
Practicumcollege
Toetsing
Opdrachten (5%)
Schriftelijker (her-)tentamen met open vragen (95%)
Brightspace
Bereikbaar via SIN online van ESE.
Literatuur
Verplicht:
- Palmatier and Sridhar (2021), Marketing Strategy: Based on First Principles and Data Analytics (9781352011463)
Aanmelden
Studenten dienen zich zowel in Leiden als in Rotterdam aan te melden voor het tentamen.
Leiden:
Aanmelden via uSis: Selfservice > Sudentencentrum > Inschrijven
Activiteitencodes te vinden via de studentenwebsite onder de tab 'Wiskunde en Natuurwetenschappen'.Rotterdam: Aanmelden in Rotterdam.
Contact
Vakcoördinator en contactpersoon ESE: dr. M. (Michiel) van Crombrugge.
Onderwijscoördinator Informatica, Riet Derogee.
Website
Opmerkingen
Dit vak wordt georganiseerd door de Erasmus School of Economics en vindt plaats in Rotterdam.