Voortbouwend op de colleges van het eerste semester biedt het de vier vaardigheden intergaal aan: luisteren, spreken, lezen en schrijven van het Koreaans. Tijdens dit college worden praktijkgerichte grammaticale oefeningen uit het Textbook (zie Literatuur) gedaan en een beknopte informatie over cultuur in het Koeaans gegeven. Daarnaast komt “task/function”-gerichte spreekvaardigheid uit het textbook aan bod. Voor de verdere training van lees- en schrijfvaardigheid bestuderen studenten het Workbook als zelfstudie en leveren de opdrachten per sessie in, behalve de ‘Listening Comprehension’ uit het Workbook die 2-wekelijks tijdens het college behandeld wordt. Hierbij wordt veel belang gehecht aan de evenwichtige ontwikkeling van de vier vaardigheden.
Rooster
Dinsdag van 11:00u. tot 13:00u.
zie ook: rooster
Onderwijsvorm
werkcollege
Leerdoelen
- Het met precisie formuleren van ideeën en meningen. – Het actief deelnemen aan een discussie binnen een evrtrouwde context. – Het zich kunnen redden, maar waarbij wel wat fouten gemaakt worden. – Het begrijpen van de hoofdpunten van het meeste nieuws op de tv en van programma’s over actuele zaken.
Tussen onafhankelijke en afhankelijke gebruikersfase: tussen CEFR B2 en C1
Literatuur
Y.M. Cho, H.S. Lee. e.a.: Integrated Korean, Advanced Intemediate 1, Textbook & Workbook, Honolulu 2000.
Toetsing
Het eindcijfer wordt opgebouwd uit de volgende onderdelen: – wekelijkse lees- en schrijfopracht (20% van het eindcijfer) – het tentamen bestaat uit twee onderdelen: – mondeling/schriftelijk tentamen over de behandelde leerstof m.b.t. de luistervaardigheid (30% van het eindcijfer). – mondeling tentamen over de behandelde leerstof, gevolgd door een vrij gesprek over diverse onderwerpen (50 % van het eindcijfer).
Informatie
Docent: m.s.chi@hum.leidenuniv.nl, of kamernr. 105 op het Arsenaal. (spreekuur:13:00-14:00u, donderdag)
Aanmeld- en inschrijfprocedure colleges en tentamens: www.hum.leidenuniv.nl/koreaans/studenten/aanmeldingsprocedure.jsp
Blackboard/webpagina
nvt