Prospectus

nl en

Deutsche Medien: Vom Trommelschl?r bis zum Multimedium

Course
2008-2009

In dit college wordt de student bekend gemaakt met het Duitse medialandschap en de historie van de verschillende media. Tevens worden diverse journalistieke tekstsoorten behandeld. Geschiedkundige informatie t.a.v. de rol van printmedia, film, Rundfunk in de periodes 1933-1945/1945-1949/1949-1989/1989-heden komt aan de orde, evenals theorie?m.b.t. (massa)communicatie en de effecten van massacommunicatie. Gewerkt wordt o.a. met kranten, tijdschriften, filmmateriaal, band- en video-opnamen.

Timetable

2e semester, blok 1 en 2, donderdag 11-13 uur

Method of Instruction

Hoor-/werkcollege, zelfstudie

A la carte and contract teaching

Belangstellenden die deze cursus in het kader van Contractonderwijs willen volgen (met tentamen), vinden hier meer informatie over kosten, inschrijving, voorwaarden etc.

Dit college is niet beschikbaar voor A la carte onderwijs.

Required reading

Syllabus, verkrijgbaar bij het Studiepunt

Examination

Uiterlijk in de laatste week van mei dient er een dossiermap ingeleverd te worden bij de docent, waarin een schriftelijke weerslag van alle te vervullen opdrachten is opgenomen. Deze map zal beoordeeld worden met een cijfer. Indien de map niet voor de deadline is ingeleverd kunnen de 5 ECTS-punten niet worden toegekend.
Tevens wordt de actieve deelname in de colleges gewaardeerd met het predikaat “niet gehaald/gehaald.”
De 5 ECTS-punten worden pas toegekend, wanneer de dossiermap tijdig is ingeleverd en deze met een cijfer van 6.0 of hoger is beoordeeld en tevens voor de actieve deelname het predikaat “gehaald’ is gegeven.

Information

Informatie, extra opdrachten worden via e-mail en/of Blackboard verspreid

Overview

De docent treedt op als begeleider die elk college een theoretische introductie verzorgt in het thema dat in de betreffende periode centraal staat. Van de student wordt verwacht dat hij/zij informatie vergaart m.b.t. een zorgvuldig geformuleerd thema; deze informatie wordt elk college ingebracht in de groep en voorzien van feedback door zowel de docent als de medestudenten.In dit college is er veel ruimte voor discussie.