We behandelen een aantal modellen voor biologische feedback. Hierbij zullen enkele van de in dit blok bij andere vakken behandelde biologische systemen worden beschouwd. Na een korte inleiding over de achtergrond en de onderliggende theorie gaan studenten zelf aan de slag met het opstellen en programmeren van enkele van deze modelen. Na het opstellen van goed lopende programma’s worden de modellen numeriek onderzocht. De resultaten worden in een biologische context geplaatst en we bespreken de implicaties voor biologisch onderzoek en de relatie met het empirische gedeelte in blok 5.
Coordinator
Dr.P.Haccou; p.haccou@biology.leidenuniv.nl
Methods of instruction
hoorcolleges en werkgroepen met modelleer en programmeeropdrachten. Self-assessment via Blackboard.
Study material
syllabus, self-assessment tests in Blackboard
Examination
tentamen met essay vragen; beoordeling van werkgroepopdrachten en de opdrachtevaluatie.
Het cijfer voor Modelleren wordt bepaald door het tentamencijfer (80%) en de beoordeling van werkgroepopdrachten en de opdrachtevaluatie (20%).
Blackboard
Blackboard wordt gebruikt voor self-assessment tests en het verstrekken van informatie over colleges en werkgroepen en beoordelingsresultaten
Course objective
- Leren om biologische vragen in een formele taal (wiskunde en programmeertaal) te formuleren. – Onderzoeken van het gedrag van modellen en het interpreteren van de resultaten in een biologische context.