Beschrijving
Bij het taalvaardigheidsonderwijs wordt aandacht besteed aan de volgende vaardigheden: luisteren, spreken en lezen. De grammatica is hierbij de centrale pijler. Tegelijkertijd wordt gewerkt aan de systematische opbouw en uitbreiding van een basiswoordenschat.
Leerdoelen
In termen van het Europees referentiekader taalvaardigheid beoogt de cursus aan het einde van het blok de volgende doelen, uitgesplitst naar de genoemde aspecten, te bereiken:
Luisteren: A2
Lezen: A2
Gesproken interactie: A1
Gesproken productie: A1/A2
Geschreven productie: –
Voor een gedetailleerde beschrijving zie Blackboard.
Aan het einde van de cyclus is de student in staat om luister-, lees-, en spreekopdrachten uit te voeren op een niveau dat overeenkomt met het niveau van de gestelde doelen binnen het Europees referentiekader.
Het geleide leerproces voltrekt zich middels werkcolleges waarbij op basis van thematisch geordende hoofdstukken individuele opdrachten en groepsopdrachten worden uitgevoerd.
Het gaat hierbij om wekelijks 4 uur college en een behoorlijk aantal uren zelfstudie.
Literatuur
M. Mezzadri, P.E. Balboni, Rete! 1, libro di classe; libro di casa (met bijbehorende CD of cassette; COMPITO2)
Toetsing
Rete1 unità 1-8
Tentamen week 19-10-2009 / 23-10-2009
Herkansing week 04-01-2010 / 08-01-2010
Indicazioni composizione esame e valutazione:
Ascolto (30% del voto): A2
Lettura (25% del voto): A2
Vocabolario (25% del voto) livello di correttezza richiesto 75%
Grammatica (20% del voto) livello di correttezza richiesto 75%
Informatie
Bij de docent
Blackboard/webpagina
Voor deze cursus wordt gebruik gemaakt van Blackboard
Rooster
Semester I blok 1 woensdag 15-17 uur en vrijdag 13-15 uur (totaal 4 uur college per week)