Toegangseisen
alleen voor hoofdvakkers LAS
Beschrijving
Het taalonderwijs binnen LAS is gekoppeld aan de taalcompetenties die nodig zijn om onderwijs in het Spaans te volgen en om de geleerde competenties die bij deze studie behoren in de praktijk toe te passen. Bij het taalvaardigheidonderwijs wordt aandacht besteed aan de volgende vaardigheden: luisteren, spreken, lezen en schrijven. De grammatica heeft hierbij een belangrijke rol. Tegelijkertijd wordt gewerkt aan de systematische opbouw en uitbreiding van een basiswoordenschat.
Leerdoelen
Het ontwikkelen van taalcompetenties gerelateerd aan de drie disciplines binnen de opleiding: luisteren A2, lezen A2, spreken A2, schrijven A2.
Rooster
Collegerooster (eerste jaar)
Onderwijsvorm
hoorcolleges en werkcolleges.
Toetsing
Schriftelijke opdrachten, mondeling en schriftelijk tentamen met gesloten en open vragen..
Schriftelijk deel en eindtentamen 80%, mondeling tentamen 20%, eindcijfer.
Blackboard
Blackboard geeft informatie over het college, het collegerooster en het tentamenrooster. Bovendien, zullen wekelijkse handouts en oefeningen via deze virtuele omgeving worden aangeboden.
Literatuur
Rápido: 2 boeken: Libro del alumno; Cuaderno de ejercicios.Lourdes Miguel en Neus Sans. Intertaal Amsterdam, Nederlandse versie. ISBN: 90-5451-4302
Contexto, woordenschat met oefeningen Spaans, Intertaal
Grammatica kort en bondig Spaans, Y. Mateos Ortega, Intertaal
Gramática básica del estudiante de español. Rosario Alonso Raya, Alejandro Castañeda Castro, Pablo Martínez Gila. Editorial Difusión
Aanmelden
Studenten die willen deelnemen aan het onderwijs moeten zich daarvoor aanmelden via het Universitair Studenteninformatiesysteem (uSis). Dat geldt ook voor de deelname aan het tentamen.
Contact
Opmerkingen
Er bestaat aanwezigheidsplicht voor werkcolleges