Toegangseisen
Goede lees- luister- spreek- en schrijfvaardigheid Frans
Beschrijving
Het lezen en bespreken van een zestal ‘romans policiers’ in een historische volgorde waarbij literair-historische, narratologische, stilistische, psychologische en sociologische aspecten de aandacht krijgen. Het schrijven van een werkstuk uitgaande van deze achtergrond.
Leerdoelen
Het bevorderen van leesvaardigheid binnen een specifiek corpus; het onderkennen van genregebonden literaire kenmerken; inzicht in de literaire geschiedenis vanuit een bijzondere invalshoek; aspecten van de receptietheorie; toepassen van tekstanalyse vanuit meerdere theoretische vertrekpunten; het schrijven van een originele verhandeling uitgaande van een werk dat gerelateerd is aan het onderwerp van het séminaire waarbij de behandelde stof als achtergrond dient en het gebruik van meerdere kritische bronnen verondersteld wordt.
Rooster
Onderwijsvorm
Werkcollege
Toetsing
werkstuk
Blackboard
Ja : materiaal aanbieden ; informatie
Literatuur
Yves Reuter, Le Roman Policier, éd. A Colin, 2009
Maurice Leblanc, L’aiguille creuse, éd. Le livre de poche
Georges Simenon, L’affaire Saint-Fiacre, éd. Le livre de poche
Sébastien Japrisot, Piège pour Cendrillon, éd. Folio
Léo Malet, Brouillard au Pont de Tolbiac, éd Poche Pocket
Jean-Christophe Grangé, Les Rivières pourpres, éd Le livre de poche
Fred Vargas, Un lieu incertain, éd. J’ai lu
Aanmelden
Aanmelden als student via uSis
Aanmelding voor A la carte en contractonderwijs
Aanmelden Contractonderwijs.
Dit college is niet beschikbaar voor A la carte onderwijs.