Toegangseisen
Het vak kan alleen gevolgd worden als onderdeel van de minor Boek, boekhandel en uitgeverij. Het maximum aantal deelnemers aan de minor is twintig, plaatsing gebeurt op volgorde van inschrijving.
Beschrijving
In dit werkcollege komen de basisprincipes van de moderne uitgeverijpraktijk aan de orde. Onderwerpen die aan bod komen, zijn onder meer: wat is uitgeven; marketing en sales; het redactieproces; de economie van het uitgeven, de ‘interface’; vormgeven met InDesign en elementaire HTML en XML.
Leerdoelen
Het doel van de cursus is bekend te raken met de basisprincipes van de moderne uitgeverijpraktijk door middel van secundaire literatuur en praktische opdrachten.
Rooster
Het rooster is vanaf 1 juni beschikbaar via de website van de opleiding.
Onderwijsvorm
Werkcollege.
Toetsing
Opdrachten.
Blackboard
Er zal een blackboard site beschikbaar zijn voor deze cursus.
Literatuur
Digitale reader.
Aanmelden
Studenten melden zich aan via uSis. Bij problemen kan men het secretariaat raadplegen; tel. 071 5272144 of english@hum.leidenuniv.nl.
Contact
Secretariaat Opleiding Book and Digital Media Studies, P.N. van Eyckhof 4, kamer 102C. Tel. 071 5272144; mail: english@hum.leidenuniv.nl.
Studiecoördinator: mw. T.D. Obbens, P.N. van Eyckhof 4, kamer 103C.
Opmerkingen
“Deelname aan alle bijeenkomsten van deze cursus is verplicht; bij zwaarwegende redenen is het mogelijk, na voorafgaand overleg met en na toestemming van de docent, één bijeenkomst te missen. Wie bij een college van één blok (in de regel 7 weken) twee keer afwezig is, wordt van verdere deelname uitgesloten en moet het college opnieuw volgen. Wie bij een college van twee blokken (in de regel 13 weken) twee keer afwezig is, moet in overleg met de docent een aanvullende opdracht maken. Drie keer absentie betekent uitsluiting van het college.”