Toegangseisen
De vakken zijn alleen te volgen als onderdeel van de PraktijkStudie Internationaal en Intercultureel Management (30 EC). Het behalen van de vakken uit het eerste semester is verplicht voor deelname aan het tweede semester.
Om te kunnen starten met IIM moet je minimaal het Bindend Studie Advies (40 EC) hebben behaald.
Beschrijving
Deze collegereeks is geheel gebaseerd op gebruik van de case-methodiek met als doel te komen tot het schrijven van een marketingplan. De (teams van) studenten krijgen wekelijks een casestudie (ca. 15 bladzijden tekst)te bestuderen. Per case wordt een nota geschreven (ca 8 bladzijden tekst) door een team, komt er een schriftelijke kritiek op deze nota van een ander team en schrijven de overige studenten individueel een A4-tje met hun visie op de case en de nota. De docent rondt de discussie af en geeft daarbij zijn inhoudelijke commentaar op de nota, de kritiek en de discussie. Hij bespreekt tevens de samenhang met de marketingliteratuur m.b.t. de in de case aan de orde komende onderwerpen.
Leerdoelen
- Het voornaamste doel van deze collegereeks is dat de studenten leren een marketingplan te schrijven. Kennis, maar vooral begrip en toepassing van marketinganalyses en systematiek van het opstellen van een marketingplan zijn van primair belang. Een belangrijk nevendoel is de bevordering van schrijf- en presentatievaardigheden.
Rooster
Zie website Minor IIM.
Onderwijsvorm
- Werkcollege
Studielast
De studielast bedraagt 5.0 EC × 28 uur = 140 uur
Toetsing
Wekelijks wordt door de docent een oordeel gegeven over de kwaliteit van de wekelijks te produceren documenten en de gevoerde discussie. Aan het einde van de collegereeks zal nog een individuele toets worden afgenomen die eveneens zal bestaan uit de opdracht een marketing plan te schrijven n.a.v. een uit te reiken case. De prestaties in de voorafgaande weken zullen echter een sterk overheersende weging hebben bij het bepalen van het individuele eindcijfer.
Herkansing
Blackboard
Bij dit college wordt gebruik gemaakt van Blackboard
Literatuur
Kotler, Keller, Brady, Principes van Marketing,
Nederlandstalig
834 pagina's
6e Editie
9789043022484
Aanmelden
Via uSis.
Aanmelden Studeren à la carte en Contractonderwijs
nvt
Contact
Opmerkingen
Geen