Toegangseisen
Niet van toepassing.
Beschrijving
Gerelateerd aan recente theorie over de psychologie van de adolescentie komt het pedagogisch handelen in de klas en in de school aan de orde. Daarnaast worden gespreksvaardigheden in relatie tot communicatie met leerlingen en ouders getraind.
Leerdoelen
De student heeft inzicht in recente theorie met betrekking tot psychologie van de adolescentie en pedagogisch handelen in de klas en in de school.
De student is in staat op een professionele manier gesprekken te voeren met leerlingen en ouders.
De student is in staat inzichten uit de theorie met betrekking tot psychologie van de adolescentie en pedagogisch handelen in de klas en in de school en ervaringen uit de onderwijspraktijk aan elkaar te verbinden.
Onderwijsvorm
Werkcolleges en zelfstudie.
Toetsing
Paper: aan de hand van een systematische benadering analyse van een casus over de eigen pedagogische praktijk (hierbij wordt het beoordelingsmodel casus pedagogiek gebruikt).
Verslag: analyse eigen gespreksvaardigheden.
Datum afronding
Wordt nader bekend gemaakt. Beoordeling: cijfer.
Rooster
Zie Collegerooster 2018-2019, rechts op deze website onder het kopje 'Bestanden'.
Blackboard
Niet van toepassing.
Literatuur
Slot, W., & Aken, M. van. (25e druk, 2013). Psychologie van de adolescentie. Baarn: Thieme Meulenhoff. ISBN 978 90 06 95101 1.
Diverse artikelen die via Blackboard worden verspreid.
Aanmelden
Inschrijven via uSis is verplicht.