Toegangseisen
—
Beschrijving
In dit hoorcollege worden de meeste werken van de leeslijst behandeld, waarbij relevante analyse-aspecten en -instrumenten aan de orde komen.
Leerdoelen
Studenten
beschikken over een globaal inzicht in en over kennis van enkele canonieke werken uit de Duitse literatuurgeschiedenis van na 1945;
beschikken over een globaal inzicht in en over kennis van relevante analyse-aspecten en -instrumenten;
zijn in staat de verworven kennis en opgedane inzichten mondeling in het Duits weer te geven.
Rooster
Zie het rooster van de opleiding Duitse taal en cultuur.
Onderwijsvorm
Hoorcollege en zelfstandige bestudering van primaire literatuur.
Toetsing
Mondeling tentamen (100%)
Blackboard
Er wordt in de cursus gebruik gemaakt van Blackboard voor het ter beschikking stellen van studiemateriaal en andere informatie.
Literatuur
zie Blackboard: Leeslijst;
Benedikt Jeßing: Bibliographieren für Literaturwissenschaftler. Stuttgart: Reclam 2003 (3,80)
Benedikt Jeßing: Arbeitstechniken des literaturwissenschftlichen Studiums. Reclam 2001 (4,80).
Aanmelden
via uSis
Contact
Prof. dr. A. Visser
letempsperdu@le-temps-perdu.com