Toegangseisen
Geen.
Beschrijving
In dit werkcollege komen de basisprincipes van de moderne uitgeverijpraktijk aan de orde. Onderwerpen die aan bod komen, zijn onder meer: wat is uitgeven; marketing en sales; het redactieproces; de economie van het uitgeven, de ‘interface’; vormgeven met InDesign en elementaire HTML en XML.
Leerdoelen
Het doel van de cursus is bekend te raken met de basisprincipes van de moderne uitgeverijpraktijk door middel van secundaire literatuur en praktische opdrachten.
Rooster
Het rooster is vanaf 1 juni beschikbaar via de website van de opleiding.
Onderwijsvorm
Werkcollege.
Toetsing
Opdrachten.
Blackboard
Er zal een blackboard site beschikbaar zijn voor deze cursus.
Literatuur
Digitale reader.
Aanmelden
Studenten melden zich aan via uSis. De indeling in de werkgroepen wordt door de administratie gedaan. Bij problemen kan men het secretariaat raadplegen; tel. 071 5272144 of bookstudies@hum.leidenuniv.nl.
Contact
Secretariaat Opleiding Boek en Digitale Media Studies 071-5272144; coördinator prof. dr. P.G. Hoftijzer 071-5272155.
Opmerkingen
Alleen aangeboden in het kader van het minorprogramma.