Toegangseis
Alleen open voor studenten die de Educatieve minor volgen.
Leerdoelen
De student heeft kennis van en inzicht in de theorie over klassenmanagement, algemene didactiek, pedagogiek en schoolorganisatie.
De student is in staat inzichten uit de theorie over klassenmanagement, algemene didactiek, pedagogiek en schoolorganisatie en ervaringen uit de onderwijspraktijk aan elkaar te verbinden.
Beschrijving
Wekelijkse bijeenkomsten waarin mede aan de hand van de praktijkervaringen van de student achterliggende theorie wordt behandeld op het gebied van klassenmanagement, algemene didactiek, pedagogiek en schoolorganisatie.
Werkvorm
Hoorcolleges, werkcolleges en zelfstudie.
Toetsing
Tentamen: open boek aan de hand van casussen
Verplicht in te leveren
Video-analyse regisseur
Literatuur
Ebbens, S, & Ettekoven, S. (2005 of 2010). Effectief leren, basisboek. Groningen/Houten: Wolters-Noordhoff. ISBN 90 01 30752 3.
Teitler, P.I. (2009). Lessen in orde. Handboek voor de onderwijspraktijk. Bussum: Coutinho. ISBN 9789046901236.
Reader ‘Literatuur 1’.
Digitale leeromgeving
Blackboard