Leerdoelen:
Introductie tot de communicatieve aspecten bij geneesmiddelen(ontwikkeling):
Studenten- en fondsenwerving;
Informeren over het maatschappelijk belang van geneesmiddelenonderzoek;
Wat te doen met valse verwachtingen;
Hoe communiceren over proefdiergebruik;
Onderzoeksethiek: objectief vs. selectief publiceren van resultaten;
Informed consent;
Communiceren met laaggeletterden;
Pseudowetenschap en communicatie;
Bijsluiters en therapietrouw;
Hoe omgaan met geruchten via internet.
Verbeteren van eigen communicatieve vaardigheden;
Kennis opdoen over wetenschapscommunicatie;
(Zelfstandig) toepassen van de opgebouwde kennis.
Doelgroep:
BFW3 studenten
Onderwijsvorm:
Hoorcolleges en werkcolleges (case studies in werkgroepen) + zelfstudie
Toetsing:
presentaties, participatie, verslag
Beoordeling:
Elke student wordt individueel beoordeeld. Het eindcijfer is opgebouwd uit een indrukcijfer, een presentatiecijfer en een cijfer voor het verslag (30%).
Literatuur
wordt per college uitgereikt