Toegangseisen
Spaans Module 2A
Beschrijving
Het taalonderwijs binnen LAS is gekoppeld aan de taalcompetenties die nodig zijn om onderwijs in het Spaans te volgen en om de geleerde competenties die bij deze studie behoren in de praktijk toe te passen. Bij het taalvaardigheidonderwijs wordt aandacht besteed aan de volgende vaardigheden: luisteren, spreken, lezen en schrijven. De grammatica speelt hierbij een belangrijke rol. Tegelijkertijd wordt gewerkt aan de systematische opbouw en uitbreiding van een basiswoordenschat.
Leerdoelen
Het ontwikkelen van taalcompetenties gerelateerd aan de drie disciplines binnen de opleiding:
luisteren B1
lezen B1
spreken A2+
schrijven A2 +
Rooster
Collegerooster (eerste jaar)
Onderwijsvorm
hoorcollege
werkcollege
zelfstudie via het computerprogramma Ellips
Toetsing
Studenten moeten de oefeningen in Ellips afronden voordat ze deel mogen nemen aan het eindtentamen.
schriftelijk tentamen met korte open (invul)vragen: 40%
mondeling tentamen: 30%
wekelijkse korte test: 30% (5*6%)
Er geldt aanwezigheidsplicht voor dit college
Blackboard
Blackboard geeft informatie over het college, het collegerooster, het tentamenrooster en eventuele wijzigingen in het programma
Literatuur
Rápido I: 2 boeken: Libro del alumno; Cuaderno de ejercicios.Lourdes Miguel en Neus Sans. Amsterdam: Intertaal (Nederlandse versie). ISBN: 90-5451-4302.
Grammatica kort en bondig Spaans. Y. Mateos Ortega. Uitg. Intertaal
Gramática básica del estudiante de español. Rosario Alonso Raya,, Alejandro Castañeda Castro, Pablo Martínez Gila. Editorial Difusión.
Aanmelden
Studenten die willen deelnemen aan het onderwijs moeten zich daarvoor aanmelden via het Universitair Studenteninformatiesysteem (uSis). Dat geldt ook voor de deelname aan het tentamen.