Toegangseisen
Alleen toegankelijk voor studenten van de lerarenopleiding.
Leerdoelen
De student heeft kennis van en inzicht in de theorie over klassenmanagement, algemene didactiek, pedagogiek en schoolorganisatie.
De student is in staat inzichten uit de theorie over klassenmanagement, algemene didactiek, pedagogiek en schoolorganisatie en ervaringen uit de onderwijspraktijk aan elkaar te verbinden.
Beschrijving
Wekelijkse bijeenkomsten waarin mede aan de hand van de praktijkervaringen van de student achterliggende theorie wordt behandeld op het gebied van klassenmanagement, algemene didactiek, pedagogiek en schoolorganisatie.
Werkvorm
Hoorcolleges, werkcolleges en zelfstudie.
Toetsing
Tentamen: open boek aan de hand van casussen
Verplicht in te leveren
Video- analyse regisseur
Literatuur
Ebbens & Ettekoven, Effectief leren: basisboek, Noordhoff, 2012 (derde druk), ISBN 9789001815448 (eventueel druk uit 2005 of 2010)
Teitler, P.I. (2013), Lessen in orde, Coutinho, 2013 (tweede druk), ISBN 9789046903544 (eventueel druk uit 2009)
Reader ‘Leren en Instructie’
Digitale leeromgeving
Blackboard