Toegangseisen
De onderdelen Taalvaardigheid Ia, Taalvaardigheid Ib en Taalvaardigheid Ic dienen voor aanvang van de cursus afgerond te zijn.
Beschrijving
In aansluiting met het taalvaardigheidsonderwijs van de propedeuse, worden de verschillende vaardigheden (luisteren, spreken, lezen en schrijven), geïntegreerd aangeboden in vier modules. Daarenboven worden, binnen een projectmatige aanpak, aan de hand van divers bronnenmateriaal (teksten en documenten, geluids- en beeldfragmenten, elektronische informatie) en veldwerk een viertaal projecten ontwikkeld. Daarnaast wordt grammatica en woordenschat aangeboden.
Leerdoelen
In termen van het Europees referentiekader taalvaardigheid beoogt de cursus de volgende doelen, uitgesplitst naar de genoemde aspecten, te bereiken:
Luisteren: B1/B2
Lezen: B1/B2
Gesproken interactie: B1
Gesproken productie: B1/B2
Schrijven: A2/B1
Voor een gedetailleerde beschrijving zie Blackboard.
Aan het einde van de cursus is de student in staat om luister-, lees-, spreek- en schrijfopdrachten uit te voeren op een niveau dat overeenkomt met het niveau van de gestelde doelen binnen het Europees referentiekader.
Het geleide leerproces voltrekt zich middels werkcolleges en projectonderwijs waarbij het thema Italiaanse gewesten centraal staat.
Het gaat hierbij om wekelijks 6 uur college en 10 uur zelfstudie.
Rooster
Onderwijsvorm
Werkcollege / Projectonderwijs
Studielast
Totale studielast: 140 uur
Colleges: 36 uur
Zelfstudie: 102 uur
Toetsing: 2 uur
Toetsing
Schriftelijke toetsen met gesloten vragen en met korte open (invul)vragen, mondelinge toets en paper.
Beoordeling/samenstelling van het eindcijfer:
Schriftelijke test (grammatica en vocabulaire): 30%
Mondelinge presentatie (een publiek toespreken): 20%
Mondelinge test (interactie): 20%
Paper (project over de Italiaanse gewesten): 30%
Het eindcijfer voor de cursus komt tot stand door
bepaling van het gewogen gemiddelde op basis van deelcijfers;
aanvullende eisen: een van de vier deelcijfers onvoldoende (minimaal 5,0) is toegestaan, mits het gemiddelde eindcijfer van de module voldoende is. Alle deelcijfers komen te vervallen aan het einde van het academisch jaar.
Herkansing:
Schriftelijke test (grammatica en vocabulaire): 30%
Mondelinge presentatie (een publiek toespreken): 20%
Mondelinge test (interactie): 20%
Paper (project over de Italiaanse gewesten): 30%
Het eindcijfer voor de herkansing van de cursus komt tot stand door
bepaling van het gewogen gemiddelde op basis van deelcijfers;
aanvullende eisen: een van de vier deelcijfers onvoldoende (minimaal 5,0) is toegestaan, mits het gemiddelde eindcijfer van de module voldoende is. Alle deelcijfers komen te vervallen aan het einde van het academisch jaar.
Blackboard
ja
Literatuur
M. Maiden & C. Robustelli, A Reference Grammar of Modern Italian, Arnold, London, 2000
Nader op college op te geven literatuur
CD-Rom, Stichting Italned/ Amsterdam University Press, Amstelveen /Amsterdam, 2006 ISBN 9053568301
òf
Van Dale Handwoordenboek Italiaans-Nederlands, Nederlands-Italiaans, Van Dale, Utrecht, 2001F. Sabatini, V. Coletti, Il Sabatini Coletti dizionario della lingua italiana 2008. Con CD-ROM, editore Rizzoli-Larousse, 2007 ISBN: 8852501738 9788852501739
Aanmelden
Aanmelden als student via uSis
Aanmelding voor A la carte en contractonderwijs
Aanmelden Contractonderwijs.
Dit college is niet beschikbaar voor A la carte onderwijs.