Toegangseisen
Master level course in Phonology, or equivalent (to be agreed upon with teachers beforehand)
Beschrijving
In this course we will discuss the relation between language acquisition and language change on the basis of both theoretical and experimental work. We will focus on the issue of ‘markedness’ and discuss if and how markedness in phonology is related to factores like ease of articulation, ease of perception and frequency.
Leerdoelen
students will learn to read and critically assess journal articles on the topic
students will learn to present a paper on this topic
students will learn to extract relevant data from databases like the Corpus of Spoken Dutch, Celex and Childes/Phon (or equivalents for other languages)
students will learn to write a paper on this topic
Rooster
Onderwijsvorm
Werkcollege
Studielast
Een korte berekening van de studielast, uitgesplitst naar:
5 ects =140 hours.
Classes: 14 hours
Class preparation (reading): 35 hours
Preparation presentation: 12 hours
Paper: 79 hours
Toetsing
werkstuk, paper e.d. (70%)
referaat, mondelinge presentatie (30%)
Wat betreft de weging het volgende:
- het eindcijfer voor de cursus komt tot stand door de bepaling van het gewogen gemiddelde op basis van deelcijfers;
- het eindcijfer voor de cursus komt tot stand door (i) bepaling van het gewogen gemiddelde op basis van deelcijfers in combinatie met (ii) aanvullende eisen. Deze aanvullende eisen betreffen in de regel dat een of meer van de deeltoetsen altijd voldoende moeten zijn.
Blackboard
Er is een blackboardcursus aanwezig. Via Blackboard worden studenten op de hoogte gehouden van lopende zaken en ontvangen ze specifieke informatie over onderdelen van de cursus.
Zie Blackboard
Literatuur
Journal articles, TBA
Aanmelden
Inschrijven via uSis is verplicht, voor zowel het college als het tentamen/paper.