Beschrijving
Tijdens de leerlijn Academische vorming 1 wordt een start gemaakt met de ontwikkeling van de student tot zelfstandig, nieuwsgierig en kritisch (geneesmiddel)onderzoeker. In deze leerlijn komt een breed spectrum aan vaardigheden aan bod gericht op het ontwerpen en uitvoeren van empirisch onderzoek. Denk daarbij aan zoeken en lezen van wetenschappelijke literatuur, formuleren van een onderzoeksvraag, ontwikkelen van een onderzoeksplan, uitvoeren van een onderzoek, het schrijven van een beknopt onderzoeksverslag en een (literatuur)samenvatting/abstract, het presenteren van een onderzoeksplan en/of onderzoeksresultaten, logisch redeneren en samenwerken. Verder zal tijdens dit vak aandacht besteed worden aan wetenschappelijke integriteit en het competentieprofiel van een (geneesmiddel)onderzoeker, onder andere aan de hand van (zelf)reflectie.
Coordinator
Mw. dr. M. de Graauw
Mw. dr. J. Geerling
Doelgroep
BFW1
Onderwijsvorm
Hoorcolleges, werkgroepen, gesprekken en probleem gestuurd onderwijs (PGO), studieopdrachten
Literatuur
Farmaceutisch Kompas via internet.
Coëlho Zakwoordenboek der Geneeskunde, Jochems & F.W.M.G. Joosten.
Wetenschappelijke literatuur uit vaktijdschriften te vinden via internet na instructie tijdens het vak.
Toetsing
Actieve bijdrage, samenwerking, rapportage aan collega-onderzoekers, tussentijdse en eindpresentaties, schriftelijke verslaglegging.