Toegangseisen
De vakken zijn alleen te volgen als onderdeel van de Minor Internationaal en Intercultureel Management (30 ec). Het behalen van de vakken uit het eerste semester is verplicht voor deelname aan het tweede semester.
Om te kunnen starten met IIM moet je minimaal het Bindend Studie Advies (45 ec) hebben behaald.
Beschrijving
Deze collegereeks is geheel gebaseerd op gebruik van de case-methodiek met als doel te komen tot het schrijven van een marketingplan. De (teams van) studenten krijgen wekelijks een casestudie (ca. 15 bladzijden tekst)te bestuderen. Per case wordt een nota geschreven (ca 8 bladzijden tekst) door een team, komt er een schriftelijke kritiek op deze nota van een ander team en schrijven de overige studenten individueel een A4-tje met hun visie op de case en de nota. De docent rondt de discussie af en geeft daarbij zijn inhoudelijke commentaar op de nota, de kritiek en de discussie. Hij bespreekt tevens de samenhang met de marketingliteratuur m.b.t. de in de case aan de orde komende onderwerpen.
Leerdoelen
Het voornaamste doel van deze collegereeks is dat de studenten leren een marketingplan te schrijven. Kennis, maar vooral begrip en toepassing van marketinganalyses en systematiek van het opstellen van een marketingplan zijn van primair belang. Een belangrijk nevendoel is de bevordering van schrijf- en presentatievaardigheden.
Rooster
Zie Rooster.
Onderwijsvorm
- Werkcollege
Toetsing en weging
Toetsing
Aan het einde van de cursus is er een individueel open boek examen. Het examen beoordeelt het vermogen van de deelnemer om de belangrijkste elementen van de cursus te beschrijven aan de hand van een Business Case.
Er worden vijf brede vragen met betrekking tot de onderwerpen van de cursus gegeven. Studenten schrijven het essay in maximaal 5 pagina's.
Weging
Het tentamen heeft een weging van 100%.
Herkansing
Het tentamen kan herkanst worden.
Inzage en nabespreking
Uiterlijk bij het bekendmaken van de uitslag van het tentamen wordt aangegeven op welke wijze en op welk tijdstip de nabespreking van het tentamen plaatsvindt. Er wordt in ieder geval een nabespreking georganiseerd indien een student hiertoe verzoekt binnen 30 dagen na bekendmaking van de uitslag.
Literatuurlijst
Philip Kotler & G. Armstrong, Principes van Marketing, 7e druk (Pearson 2017).
Inschrijven
Inschrijven via uSis is verplicht.
Algemene informatie over uSis vind je op de website
Contact
Opmerkingen
-