Admission requirements
geen
Description
Inleidend college over de representatie van taal in de hersenen, waarin de volgende onderwerpen worden behandeld: neuroanatomie, afasie, taalstoornissen bij kinderen, neurocognitieve methodieken (ERP, fMRI), en eventueel tweetaligheid en gebarentaal.
Course objectives
Studenten moeten na afronding van deze cursus over basiskennis beschikken ten opzichte van stoornissen tijdens de taalverwerving, taalbegrip en taalproductie als mede de belangrijkste neurolinguïstische bevindingen en theorieën op deze gebieden.
Timetable
Raadpleeg voor het rooster de opleidingswebsite. Last-minute wijzigingen worden onder Actueel weergegeven.
Mode of instruction
Hoor/instructie-college
Assessment method
schriftelijk tentamen met gesloten vragen (multiple choice).
Blackboard
Tijdens de cursus wordt er gebruik gemaakt van Blackboard voor het ter beschikking stellen van onderwijsmateriaal (PowerPoint presentaties, artikelen, etc.) en tussentijdse mededelingen van de docent aan de studenten.
Reading list
Trevor A. Harley (2008), The Psychology of Language. From Data to Theory (3rd edition), Hove and New York: Psychology Press. Plus andere artikelen en boekhoofdstukken
Registration
Studenten die willen deelnemen aan het onderwijs moeten zich daarvoor aanmelden via het Universitair Studenteninformatiesysteem (uSis). Dit geldt ook voor de deelname aan het tentamen.
Aanmelden voor Studeren A la Carte
Aanmelden voor Contractonderwijs
Contact information
Remarks
Deelname aan de colleges is niet verplicht voor de deelname aan het tentamen, maar wordt sterk aangeraden.