Leerdoelen:
Introductie tot de communicatieve aspecten bij geneesmiddelen(ontwikkeling):
Studenten- en fondsenwerving;
Informeren over het maatschappelijk belang van geneesmiddelenonderzoek;
Wat te doen met valse verwachtingen;
Hoe communiceren over proefdiergebruik;
Onderzoeksethiek: objectief vs. selectief publiceren van resultaten;
Informed consent;
Communiceren met laaggeletterden;
Pseudowetenschap en communicatie;
Bijsluiters en therapietrouw;
Hoe omgaan met geruchten via internet.
Verbeteren van eigen communicatieve vaardigheden;
Kennis opdoen over wetenschapscommunicatie;
(Zelfstandig) toepassen van de opgebouwde kennis.
Doelgroep:
BFW3 studenten
Onderwijsvorm:
Hoorcolleges en werkcolleges (case studies in werkgroepen) + zelfstudie
Toetsing:
presentaties, participatie, verslag
Beoordeling:
Elke student wordt individueel beoordeeld. Het eindcijfer is opgebouwd uit een indrukcijfer, een presentatiecijfer en een cijfer voor het verslag (30%).
Literatuur
wordt per college uitgereikt
Rooster
Communiceren over Geneesmiddelen wordt gegeven op 4, 5, 10, 12, 17, 18, 19 en 26 februari volgens een wisselrooster. Een detailrooster wordt de deelnemers toegestuurd.