Toegangseisen
Geen specifieke toegangseisen.
Beschrijving
Inleidend college waarin de belangrijkste onderzoeksvragen, theoretische achtergronden en onderzoeksmethoden op het gebied van tweedetaalverwerving aan de orde komen. Naast een inleidend boek wordt gebruik gemaakt van losse publicaties als ondersteunend materiaal. Bij beide horen vragen. Elk hoorcollege wordt gevolgd door een werkcollege waarin de opdrachten worden besproken en achtergrondliteratuur wordt verwerkt.
Leerdoelen
Doel van het college is kennis te ontwikkelen van basisbegrippen, verschillende theoretische benaderingen en belangrijkste onderzoeksresultaten op het gebied van tweedetaalverwerving, inzicht in de belangrijkste vragen en problemen van het vakgebied, en de vaardigheid al deze aspecten in verband te brengen met concrete voorbeelden.
Rooster
Zie het rooster van de opleiding Dutch Studies.
Onderwijsvorm
Hoor/werkcollege
Toetsing
Wekelijkse opdrachten (25%). Het afsluitende schriftelijk tentamen bestaat voor de helft uit gesloten vragen en voor de helft uit korte open vragen (75%).
Blackboard
Wordt gebruikt voor het ter beschikking stellen van programma, vragen, aanvullend materiaal, proeftentamen, etc.
Literatuur
Cursusboek: Lightbown, P.M. & N. Spada (2006) How languages are learned, Oxford University Press.
Aanvullende literatuur wordt nader bekend gemaakt.
Aanmelden
Aanmelden via uSis.