Toegangseisen
Deze cursus is alleen toegankelijk voor studenten Religiewetenschappen.
Beschrijving
Teksten, beelden en objecten vormen een fundamenteel onderdeel van de academische bestudering van zowel moderne als antieke religies. Deze cursus biedt een inleiding op methoden en technieken van bronnenonderzoek. Na een theoretische introductie leren studenten om interpretatiemethoden en -technieken toe te passen op twee case studies.
Onderdeel van deze cursus zijn de bijeenkomsten over Academische Vaardigheden (onderzoeksvaardigheden ) die worden verzorgd door het EAV.
Leerdoelen
De student is na afloop van de collegereeks in staat om
methoden en technieken voor de bestudering van teksten, beelden en objecten te beschrijven
de toepassing van specifieke methoden en technieken te herkennen en kritisch te bediscussiëren
deze kennis toe te passen op twee case studies
hierover mondeling en schriftelijk te rapporteren
Rooster
Timetable Religiewetenschappen
Onderwijsvorm
Werkcollege met referaten.
Aanwezigheid bij dit college is verplicht. Bij meer dan 2x afwezigheid wordt een student van verdere deelname aan het college uitgesloten.
Studielast
5 EC = 140 uur
Bijwonen colleges = 13 × 2 uur = 26 uur
Bijwonen bijeenkomsten EAV = 2 X 2 = 4 uur
Bestudering literatuur en kleine opdrachten = 68 uur
Voorbereiding referaat = 16 uur
Schrijven paper = 26 uur
Toetsing
Praktische oefening 1: aanwezigheid en participatie
Praktische oefening 2: presentatie
Twee schrijfopdrachten nav 2 case studies 30%
Werkstuk 70%
Praktische oefeningen worden gewaardeerd met een voldoende of onvoldoende en tellen niet in de weging voor het eindcijfer. uitsluitend een voldoende geeft toegang tot de getentamineerde onderdelen i.e. de schrijfopdrachten en werkstuk.
Blackboard
Blackboard, voor mededelingen, updates, vragen en discussie
Literatuur
Peter Burke. Eyewitnessing: The Uses of Images as Historical Evidence. London: Reaktion Books, 2001.
Martha C. Howell and Walter Prevenier. From Reliable Sources: An Introduction to Historical Methods. Ithaca: Cornell University Press, 2001.
Aanmelden Studeren à la carte en Contractonderwijs
Aanmelden voor Studeren à la carte
Aanmelden voor Contractonderwijs